De tweede dag van onze motortrip in Zwitserland beloofde een mooie tocht te worden, waarbij we zelfs een stukje Italië gezien hebben. De totale lengte van deze route bedraagt 365 kilometer. Hier zouden we zonder stops 8 uur en 20 minuten over doen.
Op diverse stukken van deze route zijn caravans e.d. afgeraden tot soms wel verboden. Dit houdt in de meeste gevallen in dat je zeer veel bochten en hellingen op deze route tegenkomt. Op deze dag zijn we hellingen tegengekomen tot wel 18%.
Vanaf ons hotel zijn we oostwaarts gereden richting het dorpje Disentis/Mustér. Vervolgens zijn we zo’n 90 kilometer naar het zuidelijker gelegen dorp Bellinzona gereden. We zijn hier de Lukmanierpass gepasseerd welke tot een hoogte van ruim 1900 meter komt. Na Bellinzona gezien te hebben zijn we in de richting van Locarno gereden. Een behoorlijke stad welke aan het noordelijkste puntje van het Lago Maggiore gelegen is.
Tip: Je kunt hier met een kabelbaan naar boven. Dit uitkijkpunt heet Cardada. Wij zijn eigenwijs geweest om de motor te pakken. Je kunt dan helaas niet bij het uitkijkpunt komen. Overigens hebben we wel mooie foto’s kunnen knippen op dit stuk.
Vanaf Locarno zijn we richting Borgnone gereden waar we Italië hebben bereikt. Via Masera richting Ried-Brig. Net vóór Iselle komt je bij een autotrein. Mijn TomTom stuurde ons telkens via deze trein. Wij zijn hier doorgereden zodat je via de Simplonpass (2006m) de dorpjes Ried en Brig kunt bereiken.
Na deze pas gehad te hebben zijn we naar het noordelijker gelegen Ulrichen gereden. Hier kun je de Nufenenpass (2480m) op. Dit is zeker een aanrader. Je rijd hier eind juni nog door een met sneeuw bedekte omgeving. Eenmaal deze pas gehad te hebben, kom je direct uit bij de St. Gotthardpass (2108m). Het einde van deze pas komt uit bij het dorp Andermatt. Vanaf hier kun je via de Oberalppass de weg vervolgen richting het hotel, Sedrun.